První týden příspěvků Covid-19

Jelikož spousty věcí dáváme primárně na sociální sítě. Ty nejzajímavější chceme nyní dát k sobě takté na web pro ty co nemají nebo nesledují sociální sítě.

Půjdeme od nejstarších:

Rád bych sepsal několik bodů k danné situaci, které nedostávají mediální prostor.

1) Tréninky jsou super a za mě je důležité se nepřestat hejbat, pokud jste pravidelně cvičili. Ale těžký a náročný trénink na určitou dobu oslabí imunitu. Tudíž tréninky by měly být nastavené velmi rozumně. Spíše si hrát a dávat do kupy různé zdravotní problémy apod. Ale nehnat a netlačit výkonnost

2) Pokud jste chtěli nyní začít cvičit, tak to nedělejte. Pro tělo to bude zbytečně velký šok a viz bod 1 můžete si tím imunitu hodně oslabit

3) Pro všechny případy a především pro lidi z bodu číslo 2. Choďte na procházky a to ideálně do přírody. Udělá to obrovskou práci i pro mentální stránku

4) I když jste v situaci jako i my a musíte řešit finanční dopady apod. Nenechte se tím sejmout. Sepisujte si varianty, co můžete dělat a jak budete v budoucnu pokračovat. Ale hlavně snažte se spát 7-9h. Nepijte žádný alkohol před spánkem a co máte aktuálně v hlavě, napište na papír apod.

5) Držte se kvalitní stravy. Ty blbosti s kilama mouky apod , nechte být. Žijeme v globálním světě, kde je všeho dostatek. Tak tentokrát je uplně ideální to na plno využít. Nakupte si ovoce a zeleninu a to klidně i v mraženém stavu.

6) Nebuďte v kalorickém deficitu, tedy přestaňte hubnout. Ustalte si kalorie na “maintance”, ať zůstávate na daném procentu tuku.

7) Pokud nemusíte počítat každou korunu, ideálně si kupte vitamíny. I když můžem řešit, že pokud budete jíst kvalitně, je to zbytečné, ale většinou to právě není zas tolik peněz a je to fajn prevence. Za mě bych doporučil nexgen od reflexu, což je multivitamín a nemusíte řešit co a jak zvlášt.

8) Umývejte si ruce nejméně 20s pod tekoucí vodou.

9) Spousta lidí má různě omezené fungování. Tak toho ale využijte. Než lítat horem dolem, nestíhat apod. jako za normálních okolností,využijte toho zpomalení a užívejte si rodinu a společně strávený čas.

Tak se mějte všichni co nejlépe a hlavně ideálně ve svém okolí rodičům, babičkám a prostě všem, co máte v nejvíce ohrožené skupině, vysvětlete základní informace. Protože opět, jak to v dnešní době bývá zvykem, se funguje hodně v extrémech a ten druhý ve smyslu je to jen chřipka, mně je to fuk, haha, můžu všechno, je častý a může dopadnout velmi zle.

Případně co si přečíst:

https://examine.com/topics/coronavirus/

https://medium.com/…/koronavirus-pro%C4%8D-mus%C3%ADme-jedn…

Autor: Tomáš Bartoš

_____________________________________________________

V dnešní době bude tento názor asi dost neoblíbený, ale je toho všude tolik, že mi to nedá. Takže nonstop milion příspěvků o to víc z lidí z fitness komunity spojené s tím, jak vlastně chtějí klidně zkrachovat, ale hlavně jak jsou všichni zamknutý doma. Tak teď nabízím trochu jiný obraz, který není tak populární a nesbírá se na něm stovky lajků.

1) Je všude řada informací, jak jsou lidi nezodpovědný šmejdi a budou mít na rukou smrt řadí lidí, protože jdou ven. Takže úplně vážně hlavně od lidí z fitness a zdravotnictví byste se na to měli vykašlat. Jedna z nejdůležitějších aspektů, než se vyrobí lék apod. Je psychická pohoda a jinak řečeno nízká hladina stresu jedna z top aspektů, protože má vliv na obrovské množství věcí. A hádejte, co patří mezi naprosté top vědecky potvrzené způsoby, jak toho dosáhnout? Kontakt s přírodou a dobrý aerobní systém, který je jeden z hlavních aspektů pro vypořádávání se se stresem.

Asi jak všichni víte touto nemocí si budeme muset projít téměř všichni. Toto vše se řeší kvůli tomu, aby bylo dostatek lůžek. Což jen tak mimochodem vedle všech dalších možných nemocí. Kde jsou teď všichni, co protestují proti očkování?

https://video.info.cz/…/nakazene-koronavirem-pocitame-spatn…

Dobře co to tedy znamená v současném stavu? Nechodit k starším lidem, pokud nepotřebují pomoct. Nechodit k lidem se slabší imunitou například lidi co měli nedávno různé vážnější zákroky. Jasně nedělat naschvály je nás 20 a jdeme grilovat. Každopádně pořád psát příspěvky a říkat jsou lidi úplně debilní, protože se jdou projít ven když nikdo nezakázal MHD nebo nikdo nezakázal fungování velkých firem (které šanci to přežít narozdíl od malých živnostníku je bezpochyb), které mají stovky zaměstnanců (ano spousta těchto firem najíždí na home office), ale to nikdo neřeší. Ale že někdo pokračuje ve zdravém životním stylu a není vystresováný až do nebe a neleží 24/7 nad zprávami tak to je hajzl co zabíjí lidi. Jo jen tak mimochodem kdo je další nejohroženější skupina? Obézní lidi, kuřáci apod. Tedy velmi často ty co se nehejbou a pořád čumí na bednu.

2) Co je důležitý aspekt všude opakovaný? Hygiena a ohleduplnost tedy pokud jste nemocný nebo jste někde byli tak nejít do společnosti apod. Wow to je co. Obrovské množství lidí na toto kašle už sakra dlouho. Vodí se nemocné děti do školek, kroužků, chodí nemocní lidi do práce apod. Tato zima, která ano byla mírná, ale za víc jak 10 let co se živím jako trenér a jsem mezi lidma byl tento rok rekordní co se týká nemocnosti lidí a výše zmíněný aspekt tomu napomáhá opravdu hodně.

3) Všichni ze zdravotnictví jsou hotový a sdílí se o tom řada příspěvků. Tohle se tady říká každý rok už řadu let, ale to nikdo neřeší. Ted to konečně všichni vidí, jak je to špatně nastavené. Spousta z nich padá na hubu i za normálních okolností natož teď. Tak snad to konečně pomůže to dostat víc na oči a udělat konečně nějaké pozitivní změny

4) Hned po zdravotnictví, o čem se už vůbec nikde nepíše jsou právě starý lidé. Kteří jsou v hajzlu obecně. To, jak je v tomto státu nastavená pomoc starým lidem je šílená. Opět díky tomu, že jsou v největším ohrožení to je aspoň vidět. Naštěstí je opět řada lidí, kteří ochotně začínají pomáhat, ale podívejte se, kolik informací je všude venku a kolik lidí se zapojuje, a to pořád nestačí.

Bod 3 a 4 ano stejně všichni víme, že se změní hovno a spousta z vás si opět začne stěžovat, jak jsou doktoři k ničemu, protože si s vámi nemohou 4h povídat, jestli ten problém není psychický a spousta starých lidí zase budou sami řešit jak mají zkusit normálně žít.

Ano pokud máte a jdete mezi lidi podle všech doporučení je určitě fajn použít roušky. Ani nechci, aby to vypadalo, že se mají začít dělat party a kašlat na zákazy, které stát dal. Ale strašit a stresovat lidi, že mají pomalu učit svého psa chodit na záchod, aby nešli ven v době, kdy každý den chodí tisíce lidí do MHD a sednout si do openspacu mi přijde hodně mimo. Pokud mi nevěříte, jak velký průser je vystresování jděte číst materiály od Roberta Sapoleskeho to hlavní viz video.

Co můžete přidat jsou dechové cvičení, cílenou meditaci, vypnout TV a radši číst knížky. Pokud jste aktivní, stravujete se relativně dobře (čerstvé suroviny, jíte celé spektrum hlavně zeleninu a ovoce), nemáte vysoké procento tuku a krom toho, že jste aktivní máte i dobrý aerobní systém, tak pravděpodobně ani nepoznáte, že jste tento vir chytli.

Autor: Tomáš Bartoš

______________________________________________________

Domácí kefír
Fermentované potraviny jsou jedny z mála potravin, které by mohly dostát (alespoň z části) přízvisku superpotravina. Během karantény tak můžete podpořit imunitu kysaným zelím, kvašenou zeleninou nebo mléčným kefírem.

Výroba domácího kefíru je velmi jednoduchá. Potřebujete kefírová zrna. Já je sehnal od kamaráda nebo si je můžete koupit například od firmy Milcom a.s. (http://eshop.milcom-as.cz/e-shop-detail…) Zrna zalijete plnotučným nejlépe farmářským mlékem, aby měly dostatek živin, a hrdlo láhve zakryjete látkovým kapesníkem nebo utěrkou. To je vše. Kefír můžete nechat zrát v pokojové teplotě cca 24 hodin nebo v lednici, kde se kvašení zpomalí na cca 3-4 dny. Délka záleží na preferované chuti a množství použitého mléka. Zkvašený promíchaný kefír scedíte do čisté uzavíratelné nádoby a zrna znovu zalijete mlékem. Tak můžete pokračovat skoro až donekonečna. Hotový uzavřený kefír vám v lednici vydrží léta. Nejlépe se hodí k těmto účelům používat skleněné nádoby a umělohmotný cedník.

Podrobnější informace a návod o kefíru i dalších zkvašených potravinách naleznete na stránce zkvaseno.cz – Mléčný kefír prakticky (https://www.zkvaseno.cz/2013/07/mlecny-kefir-prakticky.html)

Autor: Tomáš Neubert

________________________________________________________

Kouknem na věci co vám opravdu mohou pomoct. To hlavní je imunitní systém. O stránce psychiky jsem psal v předchozích článcích. Tak nyní se koukneme více na jídlo.

1) mikrobiom nebo spíš obecně napíšu střevní mikroflóra je hodně důležitá. Proto je ideální čas začít každý den konzumovat potraviny co vám s tímto pomůžou. Například kefír, kysané zelí a další kvašene věci. Recept na domácí kefír najdete níže na zdi také.

2) opravdu konzumovat kvalitní stravu, ale mužem vytáhnout několik. A to primárně vitamín C, vit D, zinek, hořčík, kurkumin, omega 3

Vit C jen zmíním nebojte se jít na 1-2g denně

Vít D je potřeba sluníčko, ale pořád nebudete v plavkách a tudíž je lepší suolementovat nebojte 2000-4000iu

Zinek primárně hovězí, vnitřnosti apod. Vegani ideální přidat suolementaci

Hořčík pokud máte suplement jen pozor na kvalitu často najdete citrat nebo bisglicinat neberte oxid

3) už jsem to také psal, ale omezte kofein cca 5-6h před spánkem a také alkohol před spánkem ať máte spánek co nejvíc kvalitní

4) přípravu potravin si vyberte jakou máte rádi. Není potřeba řešit nějakou spesl. Spíš se soustřeďte na kvalitu potravin a ať opravdu vaříte a nemáte polotovary

5) snažte se mít stravu vyváženou. Tudíž konzumovat bílkoviny, sacharidy i tuky. Na různé věci jako keto diety apod se nyní vykaslete.

Autor: Tomáš Bartoš

_______________________________________________________

Díky Patrikovi Skřížalovi možnost poslechnout Základy stravování, které jsem na jejich pozvání přednášel:

Z včera mate 3 různé varianty tréninku. Dnes si dame pohybové aktivity pro děti. A to primárně 3-5 let. Ať si z toho uděláte nějaký třeba ranní rituál, anebo si vyberete je samozřejmě na vás 🙂

Ještě doplním, že opakovani u visu a dřepu záleží na vašich dětech. Má to být zábava. Je to opravdu spíš o tom co jak je to bude bavit. Náš Adámek chce skákat s vytahováním za ruce hodiny Ale pro jistotu ještě jednou. Dítě se aktivně drží vás. Vy ruce NEDRŽÍTE

Po dětech tady máme edukativni video. Ať si můžete vybrat z daných tréninku a případně připravovat plán až se fitka otevřou.

Takže co projdem:

Základní periodizace
Frekvence
3 hlavní aspekty pro budování svalu
Objem
Pauza

Děkuji za sdílení, komentáře a komu se líbilo a můžete obětovat 50kc, pomůžete nám tak s placením nájmu a věci kolem teď vše pomůže (2801499584/2010) 🙂 Další videa a treninky jsou na cestě.

Krátký úvod do dýchání:

A online trénink, které si může každý cvičit bez vybavení doma. Obtížnost a cviky jsou primárně volené pro naše klienty. Myslete na to, že nějaké cviky byste dělat neměli nebo si zvolit lehčí variantu. Další tréninky najdete právě na FB od Tomáše Neuberta a Monči.

A rychlé videa. Kde jsou základní cviky u pomůcek jako je fitness míč, expandér, trx nebo nějaký závěsný systém a cvičení ve dvojci:

V neposlední řadě bych chtěl připomenout první on-line seminář, který začne v sobotu 28.3.2020. Je to systém kde budete mít spousty hodin materiálu, který podle sebe si můžete nastavit jak rychle projdete. Termín je pevný a tudíž nebude možnost se znovu registrovat v pozdějším termínu. Je to kvůli tomu abych mohl se všemi dostatečně komunikovat a řešit i živým vysíláním otázky a odpovědi na určité témata. Více informací si můžete přečíst zde

Budem rádi za sdílení. Pokud by vás něco zajímalo nebo jste chtěli pomoct co jsme nestihli apod. určitě nám napište.