PROČ JÍDELNÍČKY NEFUNGUJÍ

PROČ JÍDELNÍČKY NEFUNGUJÍ

Pořád častěji lidí platí za jídelníčky tisíce a tisíce korun a dříve či později stejně končí bez výsledků. (V horší variantě se dopracují k dalšímu placení.) To je důvod proč u nás nikdo nedostane napsaný jídelníček tak, jak jsou všichni zvyklí, ale také když s námi trénují, nic za to víc neplatí.

Konkrétně mám na mysli jídelníčky, kde máte vypsané jídla a často také s přesnou gramáží určitých surovin. Rovnou bych rád uvedl na přesnou míru, že se toto samozřejmě netýká kulturistů, sportovců co dělají bojové sporty, či jakékoliv jiné sporty, kde hraje roli váha a to v přesně daný termín, a lidi s nemocemi, kde už musejí svůj stav konzultovat s doktorem. Všichni ostatní nic takového nepotřebují. Problém u těchto jídelníčků je v tom, že vás nikdo neučí, co je tedy správné jíst. Dostanete výpis věcí, co nesmíte a podle jídelníčku určitý počet variant na snídani, oběd apod. K tomu koupit váhu a fungujete. Ve chvíli, kde ta určitá jídla už nebudete moc ani vidět, vám nezbývá nic jiného, než jít zaplatit dalších několik tisíc za další jídelníček, kde dostanete nová jídla. Nebo jak to většinou bývá – přestanete vše dodržovat a vrátíte se ke svému normálnímu režimu a jste opět na začátku.

U nás věříme na jedinou cestu. A to je ty, co o to mají zájem, naučit kritéria správného jídelníčku. To, co vám „poradce“, který prodává svůj jídelníček většinou neřekne, je ten neuvěřitelný nespočet možností různých diet a jejich variant a kombinací.  Důvod? Mají už svůj jídelníček napsaný a pouze většinou mění pár určitých věcí. Zatím mezi nejčastěji používané diety patří dieta, založená na cca 6 jídlech tak, aby jste drželi 3 hodiny mezi jídly. Těm z vás, co mají zaměstnání kde se třeba 4 a více hodin pomalu nemůžete ani napít, asi nemusím vysvětlovat, kde je ten problém.

U nás tudíž s každým, co u nás cvičí, probereme, jak funguje jejich stereotyp, jaké suroviny mají rádi, a podle toho se vybere nejlepší způsob stravování. A to je to, co u nás dáváme lidem. Ne seznam jídel, ale postup a způsob jak a kdy se stravovat a seznam všech surovin co jsou v pořádku. Podle toho si potom každý už sestavuje vlastní jídla.

Jednoduchý příklad. Pokud vezmeme rýži, zeleninu a kuřecí maso. Většinou neuvidíte více jak 5 variant na oběd. Pokud si otevřete jakoukoliv z on-line kuchařek, tak variant jídel s těmito surovinami máte tisíce. Nesmíte totiž nikdy zapomínat na to, že jídlo co jíte, vám musí chutnat. Úplně stejně, jako vás musí bavit způsob, jak cvičíte. Pokud to tak není tak to nikdy nebude fungovat. Důvod,  proč se s tímto faktem pořád ještě moc často nesetkáváte a nesetkáte je ten, že trenéři a výživoví poradci by přišli o peníze, které jim za každý napsaný jídelníček nosíte. Většinou vám jídelníček vydrží od měsíce po maximálně půl roku, podle toho jak moc rozsáhle je zpracovaný.

Na závěr:

Hlavním důvodem toho článku je, aby jste neplatili za jídelníčky. Díky kterým se buď stanete otroky jídla a fungujete jenom pomocí váhy a krabiček a hodin strávených nad plotnou, či konzumaci jídel, které vám nechutnají. Není totiž potřeba tak fungovat. Z jídla člověk má mít radost a pochutnat si! Každý, kdo s vámi řeší vaše stravování by na to měl brát ohled.

2018-08-02T01:10:21+00:00 Červenec 30th, 2018|Nezařazené, Stravování a jídelníčky|